Omlet – weekendowa tradycja śniadaniowa

Staram się celebrować weekendowe śniadania i wymyślać zawsze coś pysznego i zdrowego. Od pewnego czasu co weekend stawiam na omlet. Przepis na standardowy, z szynką i serem podaję poniżej.

Składniki na omlet dla 1 osoby:

  • 2 jajka L
  • 1 łyżka mąki kukurydzianek
  • 1 łyżka wody
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • 2 plasterki szynki
  • 2 plasterki sera żółtego
  • szczypiorek (opcjonalnie)
  • masło osełkowe

Przygotowanie:

1. Jajka wlewam do miski i roztrzepuję widelcem na jednolitą masę, dodaję sól i pieprz oraz łyżkę wody

2. Dodaję łyżkę mąki kukurydzianej i intensywnie mieszam widelcem

3. Po ok 2 min dodaję pokrojone w kostkę szynkę i ser (i opcjonalnie szczypiorek pocięty w małe paseczki)

4. Omlet smażę na średniej patelni teflonowej na cienkim plasterku masła osełkowego przez ok. 3 min z każdej strony

Najtrudniejszym elementem przygotowania tego dania jest niewątpliwie przełożenie omletu na 2 stronę, ale na średniej, dobrze nagrzanej patelni nie powinno być z tym problemu.

A oto jak wygląda gotowe danie:

Omlet wersja De Luxe – na wierzchu z serkiem wiejskim i pociętą w plastry rzodkiewką z sałatką z pomidorów:

Omlet1

Także w wersji „z lotu ptaka”

omlet2I wersja Professional – z dzisiejszego poranka: Do ciasta dodałam orzechy włoskie i pestki dyni, na wierzchu posypany rukolą wraz z paskami papryki i cienkimi plastrami rzodkiewki:

omletSMACZNEGO!

Ciekawostka: Pamiętajcie, żeby wybierając jajka zwracać na pierwszą cyfrę na ich kodzie nadrukowanym na skorupce. Im niższa cyfra tym lepiej!

Inne weekendowe dania śniadaniowe:

sniadanko1

sniadanko2pancakes2

A już wkrótce na blogu: Pancakes amerykańskie (oryginalne) z borówkami, bananem i sosem czekoladowym.