Ciasto marchewkowe

Z okazji tłustego czwartku proponuję.. ciasto marchewkowe! Ciekawa alternatywa dla tych, którzy odżywiają się trochę zdrowiej, albo przynajmniej się starają 🙂 Fajne także dla tych, którzy – jak ja – bardzo lubią marchewki.

Poniżej prezentuję lekko zmodyfikowany przepis od pani Oli, której serdecznie za niego dziękuję. Nigdy nie byłam mocna w wypiekach. Dlaczego? Pierwsza, oczywista odpowiedź, która mi się nasuwa: brak praktyki. Nie przepadałam też zbytnio za słodyczami. Może ostatnio powoli mi się to zmienia, a może po prostu to ciasto stanowi wyjątek od reguły, bo zjadłam dziś już cztery kawałki…

A oto i przepis.

Składniki:

  • 1 szklanka mąki pszennej tortowej
  • 1 szklanka mąki żytniej
  • 1 i 1/4 szklanki oleju (ja dałam Kujawski rzepakowy)
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 2 szklanki drobno startej marchewki (ok 4 dość dużych marchewek)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • polewa lukrowa (Dr Oetker)

Przygotowanie:

  1. W dużej plastikowej misce zmiksować jajka wraz z cukrem na puszysta masę – ok 5 min.
  2. Stopniowo dodawać mąkę tortową, żytnią oraz olej, cały czas miksując.
  3. Dodać proszek do pieczenia, sodę i cynamon.
  4. Na koniec wsypać startą drobno marchewkę i miksować jeszcze przez 5 min.
  5. Blachę wysmarować masłem (jeśli ktoś posiada blachę sylikonową ta czynność go nie dotyczy). Wlać ciasto do połowy wysokości blachy.
  6. Wstawić do nagrzanego do 180 st. piekarnika. Piec 40- 45 min na termoobiegu.
  7. Kiedy ciasto wystygnie można polać je polewą lukrową – ja użyłam Dr Oetker, która jest pyszna.

ciasto marchewkowe ciasto marchewkowe-1

3 responses

Skomentuj

