Pizza Caprese

Ogłaszam weekend z pizzą:) Z tej okazji postanowiłam skorzystać z zapisu w moich  7 nawykach skutecznego żywienia, mówiącego  o drobnych ustępstwach od zdrowej diety raz na 2 tygodnie na rzecz pizzy, która, mimo że może mało wysublimowana, jest moim ukochanym daniem !

pizza caprese-1

W dniu dzisiejszym po raz pierwszy upiekłam pizzę na papierze do pieczenia (zamiast na blaszce zwilżonej oliwą z oliwek), zainspirowana techniką koleżanki, która robi absolutnie idealną pizzę (pozdrawiam serdecznie Izę:) ).

A oto składniki (na 4 średnie pizze):

  • 200 g sera Gouda – startego na tarce
  • 2 opakowania sera mozzarella
  • 200 g mąki pszennej krupczatki
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 200 ml mleka
  • 100 ml wody (bardzo ciepłej)
  • 40 g drożdży
  • kilka listków świeżej bazylii
  • 4 pomidory – pokrojone w drobną kostkę
  • 2 łyżki oregano
  • 1 łyżka sproszkowanego czosnku
  • pieprz
  • 1 łyżka papryki słodkiej
  • 1 łyżka oliwy
  • ketchup Dawtona

Przygotowanie:

ETAP 1: ROZCZYN

1. W dużej plastikowej misce mieszamy drożdże z mlekiem, wodą, 1 łyżką cukru oraz 5 dużymi łyżkami mąki krupczatki. Rozdrabniamy ręką drożdże, by powstał jednolity ich rozczyn w mące.

2. Odstawiamy miskę w ciepłe miejsce na godzinę, aż drożdże wyrosną.

3. Po tym czasie dodajemy pozostałą ilość mąki krupczatki oraz mąkę ziemniaczaną, łyżeczkę soli i przez kilka minut intensywnie wyrabiamy ciasto ręką.

4. Do wyrobionego ciasta dodajemy łyżkę oliwy i chwilę dodatkowo wyrabiamy.

5. Wyrobione ciasto dzielimy na 4 kulki, z których każdą wałkujemy na grubość ok 3-4 mm.

6. Okrągły rozwałkowany placek ciasta przenosimy na papier do pieczenia.

7. Nakładamy na pizzę cienką warstwę sosu (ja użyłam ketchupu Dawtona pomieszanego z majerankiem, oregano i czosnkiem w proszku – świetnie się sprawdza!).

8. Kładziemy na pizzę pokrojoną w plastry mozzarellę (pół opakowania na jedną pizzę), pokrojonego w kostkę pomidora oraz 5-6 listków bazylii, posiekanych dość drobno. Posypujemy wszystkie składniki serem Gouda(ok 50 g na jedną pizzę)

9. Pizzę pieczemy przez ok. 15 min w nagrzanym do 200 st. piekarniku na termoobiegu.

10. Pizza jest już gotowa! 🙂 Mój pomocnik pokroił ją na 6 części:

pizza caprese-2

Polecam wszystkim gorąco, ponieważ jest niesamowicie smaczna:)

Czas przygotowania dania: ok. 1h

10 responses

  1. Bardzo miły przepis. Ja wprawdzie po wczorajszej wizycie w Dominium jestem mocno objedzona pizzą, ale weekend już niedługo, więc przepis koniecznie spróbuję 😉

    • Karcia, też bardzo lubię Dominium:) Choć ostatnio w Warszawie najbardziej smakuje mi pizzeria Vapiano i ..pizza u mojej koleżanki Izy, z którą w ogóle ciężko jest się mierzyć. Dzięki, że śledzisz mojego bloga. Pozdrawiam serdecznie 😉

Skomentuj

