Placki z cukinii

Placki z cukinii to moim zdaniem świetna alternatywa np. dla placków ziemniaczanych. Mogą stanowić przekąskę, dodatek do obiadu, lub nawet pełnowartościowe danie!

Placki są proste w przygotowaniu, pyszne i zdrowe (Ci, którzy czytają mojego bloga wiedzą zapewne, że są to 3 wartości dotyczące przygotowywania jedzenia, które cenię sobie najbardziej).

Przygotowanie tej potrawy zajmuje ok. 30 min.

Składniki (na porcję dla 2 osób):

  • 1 duża cukinia (ok 400 g)
  • 8 łyżek mąki (ja używam koncentrat ciasta bezglutenowego pierogowo -makaronowego)
  • 3 łyżki mleka
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • oliwa z oliwek

Przygotowanie:

1. Mieszam jajko z mlekiem oraz mąką (bez użycia miksera). Doprawiam solą i pieprzem do smaku.

2. Ścieram cukinię na tarce o grubych oczkach i mieszam z pozostałymi składnikami.scieranie cukinii

3. Jeśli ciasto jest za gęste dodaję odrobinę więcej mleka,a  jeśli jest zbyt płynne dodaję trochę więcej mąki.

4. Rozgrzewam oliwę na patelni i formuję niewielkie placki. Smażę je 3 min z pierwszej strony i 2 min z drugiej.placki na patelni

5. Placki odsączam na ręczniku papierowym.

plackiMoja propozycja podania:

Wersja 1 (dla „mniej wymagających”): z ketchupem:

placki z cukinii2Wersja 2: ze specjalnie przygotowanym sosem (koncentrat pomidorowy, 2 łyżki posiekanej cebulki, 1 ząbek posiekanego czosnku, łyzka oliwy z oliwek, oregano):

sos do placków z cukiniiSmacznego! 🙂

placki z cukinii

Reklamy

2 responses

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s