Jajka faszerowane tuńczykiem, cebulą i chrzanem i serem żółtym


Pewnej nocy przyśniło mi się śniadanie. Na śniadanie były faszerowane jajka. Tamtego ranka uświadomiłam sobie, że pomimo, że jest to potrawa stosunkowo mało skomplikowana, a przy tym bardzo przeze mnie lubiana, właściwie nigdy wcześniej nie miałam okazji sama zrobić faszerowanych jajek! Więc nie wiele myśląc.. zabrałam się do roboty 🙂

Faszerowane jajka sprawdzą się nie tylko jako świetne, niekonwencjonalne śniadanie, ale także jako przekąska na przyjęcie z rodziną lub przyjaciółmi.

Składniki:

  • 8 jajek
  • Chrzan
  • 1 mała cebulka
  • 10 dag startego sera żółtego
  • Majonez
  • Świeżo zmielony pieprz
  • Sól
  • Pół puszki tuńczyka w sosie własnym

Przygotowanie:

  1. Jajka gotuję na twardo, odstawiam do ostudzenia na 5-10 min w zimnej wodzie, obieram. Kroję jajka na pół. Łyżką usuwam żółtka i wrzucam je do osobnej miseczki.
  2. Przygotowuję farsz według przepisu:
  • Jajka faszerowane tuńczykiem: odsączam ½ puszki tuńczyka w sosie własnym i mieszam go z żółtkami z 3 jajek, 2 łyżeczkami majonezu, solą i pieprzem na jednolitą masę.
  • Jajka faszerowane chrzanem i cebulką: siekam małą cebulkę w bardzo drobną kostkę, mieszam ją z 2 łyżeczkami majonezu, 2 łyżeczkami chrzanu, żółtkami z 2 jajek, solą i pieprzem. Ucieram na jednolitą masę.
  • Jajka faszerowane serem żółtym: drobno starty ser żółty mieszam z 2 łyżeczkami majonezu, żółtkami z 3 jajek, solą i pieprzem. Ucieram na jednolitą masę.

A oto i efekty (myślę, że jajka na zdjęciach wyglądają dokładnie tak jak te z mojego snu):

Przy tworzeniu tego „dania” inspirowałam się wpisem dotyczącym faszerowanych jajek na blogu: http://kuchniaszerokootwarta.blogspot.com

One response

Skomentuj

